Tsai Ing-wen’s regime follows CCP’s lead in establishing Taiwan’s CGTN

< 1 mn read

The Tsai Ing-wen regime in Taiwan attempted to interfere with Public Television Service(PTS) last year by asking the public media to establish an English-language channel, nominally to promote Taiwan. Still, many scholars have questioned whether the English-language channel on public television might become Taiwan’s CGTN(China Global Television Network) and a propaganda tool for the Tsai’s regime. This year, Tsai’s regime has set up an English-language video propaganda platform through the state-run Central News Agency. The first news video promotes the Medigen COVID-19 vaccine that has not yet undergone Phase III trials in Taiwan, which Tsai’s regime supports.

TaiwanPlus, an international audio and video streaming platform commissioned by the Tsai’s regime, went online at 7 p.m. Taiwan time on August 30, claiming that it would bring Taiwan’s audio and video programs, news, and stories to the world. However, the first news video launched on the platform began to promote the Medigen COVID-19 vaccine from Taiwan supported by the ruling party, raising suspicions that the platform has become a propaganda tool like the CGTN, the international division of the state-owned media organization CCTV.

Last year, the Tsai’s regime attempted to interfere with public television by establishing an English-language channel. At that time, the Tsai regime claimed that the purpose of the English channel was to announce Taiwan’s experience and value in pandemic prevention to the world. Officials claim that the channel will use the Internet and community penetration to convey Taiwan’s viewpoint, enhance international understanding of Taiwan, and increase the international community’s recognition of Taiwan.

◆Related Posts:  Exclusive: After India abolished "one country, two systems", Kashmiri photographer captured a different home through the lens

At the time, the project was questioned by many academics as the government paying PTS for political propaganda and using PTS as CCTV. In the end, the CEO and Executive Vice CEO of PTS resigned, and Tsai’s regime stopped the project.

A large number are flocking to the Eat News for quality news every day, and readers in Taiwan, United States, United Kingdom, India, Japan, France, Pakistan, China, Malaysia and more, now support us financially.

In these chaotic, perilous times, an independent, truth-seeking news organisation like the Eat News is essential. We believe everyone deserves access to trustworthy information. That’s why we choose to keep our reporting open for all readers, regardless of where they live or what they can afford to pay.

The Eat News has no shareholders or billionaire owner, meaning our journalism is free from influence and vested interests – this makes us different. Our editorial independence and autonomy allows us to provide fearless investigations and analysis of those with political and commercial power. We can give a voice to the oppressed and neglected, and help bring about a brighter, fairer future.

If there were ever a time to join us, it is now. You have the power to support us through these volatile economic times and enable our journalism to reach more people, in all countries.

Every contribution, however big or small, makes a difference. Support the Eat News for better reporting.

Support the Eat News ➔

By

Eat News is a Taiwanese digital media, analyzes current events and issues through column articles, videos, visual aid, and exclusive interviews.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *